Thursday, April 21, 2011

Laporan Pemantauan Sukan Akuatik - Terjun

Salam.
 
Latihan telah diadakan pada 20 April 2011 di Dry Gym, Dewan Suarah Kuching pada sebelah petang. Sesi latihan tersebut telah dijalankan oleh Jurulatih Luar Negara Pn. Xiao Xia ( JLN-MSNS ). Jurulatih Sepenuh Masa, Pn. Harnani Muhamad ( JPM-MSNS ) dan Jurulatih Sepenuh Masa, Cik Gracie Junita Tery Pega ( JPM-MSNS ) tidak hadir. Maklumat yang saya dapat, Pn. Harnani cuti sakit dan Cik Gracie sedang bercuti.
 
Kehadiran adalah memuaskan iaitu seramai 15 atlet berumur 6 hingga 13 tahun telah menhadiri sesi latihan. Jurulatih telah memberi penekanan pada latihan asas untuk memastikan atlet memahami teknik yang betul sebelum pergi menjalani latihan di kolam renang. Sesi latihan juga dibantu oleh atlet Cik Sylvia untuk melatih atlet-atlet baru. Mereka diberi pendedahan awal dengan teknik asas dan latihan fizikal dijalankan untuk meningkatkan kekuatan dan keseimbangan badan.




 

Masalah komunikasi dengan Jurulatih Luar Negara menyebabkan sukar untuk mendapat maklumat. Walau bagaimanapun, beliau dapat memberi latihan dengan baik. 
 
Sekian. Terima Kasih

-- 
Mohd. Saffuan Abd. Razak
Penolong Pegawai Belia & Sukan
Unit Sukan Prestasi Tinggi Negeri
Sarawak
 

2 comments: